mazhaby siasy

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
پربیننده ترین مطالب

خبر7

يكشنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۰۷ ق.ظ

ارتش فدراسیون روسیه در سوریه از دهه اول مهر ماه سال جاری حملاتی را علیه تروریست های تکفیری در استان‌های مختلف سوریه آغاز کرده و باعث پیشروی‌های نیروهای سطحی سوری گردیده است.یشسزربذلدا


روس ها در 5 ماهه اخیر عملکرد قابل قبولی در مبارزه با تروریست‌های تکفیری به نمایش گذاشته اند که امیدواری‌ها برای از بین رفتن تروریست‌ها با شتاب بیشتر؛ افزایش یافته است. در ماه های  اخیر صدها هدف و موضع تروریست‌ها در استان‌های مختلف سوریه نابود شده و روند تدریجی از بین رفتن داعش  و گروه‌های تروریستی در سوریه کلید خورده است.


تروریست های تکفیری در برخی مناطق سوریه همچون شرق این کشور مردم را در محاصره قرار دادند و تلاش می‌کنند تا مقاومت آن ها را بشکنند.  البته ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه و نیروی هوایی روسیه با تمام قوا در برابر تروریست ها ایستادگی کردند و هر اقدامی در راستای مقاومت بیشتر در استان‌های مختلف سوریه انجام شده است.



**بیش از 300 کیلومتر مربع از لاذقیه آزاد شده است

ارتش روسیه در راستای کمک به نیروهای سوری با بمباران مواضع تروریست ها در استان های مختلف سوریه و به خصوص "لاذقیه" تروریست ها را زمینگیر کرده و از زمانی که نیروهای روسی به کمک سوریه آمدند، بیش از 300 کیلومتر مربع از لاذقیه آزاد شده است.


ارتش فدراسیون روسیه حملات خود را علیه تروریست‌ها از طرق مختلف انجام می‌دهد که استفاده از پایگاه دریایی "طرطوس" و حملات هوایی از طریق پایگاه هوایی "حمیمیم" در "لاذقیه" و "الشعیرات" در "حمص" استفاده از پایگاه‌های نظامی سوری و شلیک موشک از  "دریای کاسپین" از طریق شناورها و ناوهای جنگی نمونه‌ای از آن است.


یک مقام نظامی ارتش سوریه نیز در این زمینه اظهار داشت: پایگاه هوایی  "الشعیرات" جز مهمترین پایگاه‌های سوریه بوده که اکنون در حال ایمن‌سازی این پایگاه و دریافت هواپیماهای پیشرفته "سوخو 34" ارسالی از روسیه به این پایگاه در حومه "حمص" هستیم.لبذر

 

فدراسیون روسیه با ایجاد دومین پایگاه هوایی در حومه "حمص" تلاش می‌کند تا خطوط تدارکاتی و پشتیبانی در حمله به مواضع تروریست شمال و شرق سوریه را تقویت کند تا از این طریق پشتیبانی از عملیات "انتقام سخت" (آزادسازی  "حلب" و حومه آن) را بتواند صورت دهد و از طرف دیگر در حمایت هوایی از عملیات آزادسازی (قریب الوقوع) "ادلب" بتواند نقش موثری ایفا کند.



علاوه بر این حضور پایگاه دوم هوایی فدراسیون روسیه یک پشتیبان برای جبهه جنوبی خواهد بود تا در موقع لزوم مواضع تروریست‌ها از طریق یک مسیر سهل‌الوصول همچون پایگاه حومه "حمص" بمباران شود و این موضوع برای جبهه "درعا" و "دمشق" نیز بسیار حائز اهمیت خواهد بود.



**جنگنده های روسی کدام مناطق را بیشتر بمباران می‌کنند؟

اما اخیرا نقشه ای منتشر شده که در آن توزیع حملات جنگنده های نیروی هوایی ارتش فدراسیون روسیه را نشان می‌دهد. این نقشه بیانگر این است که حملات ارتش فدراسیون روسیه متمرکز بر "حلب" ، "ادلب" ، "دیرالزور"، "رقه" ،  "ریف شمالی لاذقیه" و استان "درعا" در جنوب سوریه است. یبرذ

 


حمله جنگنده های روسی همانطور که در نقشه پیداست بیشتر متمرکز بر اهداف داعش، جبهه النصره، جیش الاسلام و ... است که در صورتیکه مواضع این گروه های تروریستی تضعیف شود ، باقی مناطق در شرایط قابل قبولی خواهند بود و حملات هدفمند ارتش روسیه باعث انهدام جدی مواضع داعش و سایر گروه های تروریستی شده است.

 
"حمص" و "حماه" از جمله اهداف جنگنده های فدراسیون روسیه برای مقابله با تروریست های تکفیری بوده که این اتفاق در قالب اتاق عملیات مشترک با گرا دادن "دمشق" و بمباران "مسکو" انجام می‌شود. 


برای مثال حمله هواپیماهای جنگی ارتش فدراسیون روسیه به نفتکش های داعش باعث شده تا این گروه تروریستی نیمی از درآمد خود را از دست بدهد و حمله به شمال "حلب" در این راستاست ؛ زیرا تروریست ها از طریق ترکیه نفت خود را می‌فروشند.  نفت داعش به ترکیه از طریق دو مسیر اصلی و فرعی صورت می گیرد و هر مسیر اصلی و فرعی شهرهای مختلفی را در عراق  و سوریه در برمی گیرد.



** مسیر اصلی؛ "دیرالزور-رقه-ریف حلب-جنوب ترکیه"

در مسیر اصلی از دو محور نفت به ترکیه می‌رسد: اولین محور در مسیرهای تحت تصرف تروریست‌های داعش بوده و در آن نفت این گروه تروریستی از طریق مناطق تحت تصرف  در استان  "دیرالزور"  ترانزیت و به  "رقه"  منتقل و از  "رقه"  به سمت  "ریف حلب"  و از آنجا به سمت جنوب ترکیه منتقل می شود و شاید یکی از مناطق تحویل نفت داعش منطقه  "مرسین" در ترکیه باشد.



طبق برآوردها گروهک تروریستی داعش بیش از 100 چاه قابل بهره برداری در عراق و سوریه دسترسی دارد که البته با امکانات ابتدایی و با کمترین ظرفیت در حال بهره برداری از این چاه هاست، اما به هر حال پول حاصل از فروش این نفت‌ها، رقم قابل ملاحظه ای را شامل می‌شود. سال هاست که از داعش به عنوان ثروتمند ترین گروه تروریستی نام برده می‌شود، اما داعش این ثروت را از چه منبعی به دست می‌آورد؟!


داعش در June سال ۲۰۱۴ با حمله ای گسترده به عراق وارد شد و حدود یک سوم خاک عراق را به طور مستقیم به اشغال خود درآورد. در این حمله علاوه بر اینکه به لحاظ زمینی، به مناطقی توجه شد که داعش در آنجا دارای پایگاه مردمی بود، اما در بعضی از موارد، با مناطقی خاص مواجه هستیم که به غیر از تسلط بر منابع نفتی، دلیل دیگری برای تسخیر و اشغال آن‌ها پیدا نمی‌کنیم.


در مجموع حملات نیروی هوایی ارتش فدراسیون روسیه ضربات جدی به تروریست های داعش و جبهه النصره وارد آورده و یک اختلال جدی در منابع مالی و تسلیحاتی آن ها ایجاد کرده و لذا توزیع حملات جنگنده های روسی نشان می‌دهد انهدام مواضع تسلیحاتی و مالی داعش و جبهه النصره از اهداف اصلی "کرملین" در سوریه است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۰۴
مجتبی مرتضوی

ارتش فدراسیون روسیه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی