mazhaby siasy

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
پربیننده ترین مطالب

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه در آزاد سازی "شیخ مسکین" یک گام بلند برداشتند و این شهر را از (براساس گفته های برخی رسانه های داخلی سوری) حصر خارج کردند تا تحولات استان  "درعا"  وارد مرحله جدیدی شود.


منابع سوری اعلام کردند ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه در ادامه پیشروی خود که کنترل بیش از 90 درصد شهر را در اختیار گرفته بودند در یک گام راهبردی در 12  ساعت گذشته  شهر را تقریبا به طور کامل پاکسازی کردند.

به دنبال پیشروی ارتش سوریه در این شهر گروه‌های مسلح اعلام آماده باش کرده بودند. ارتش سوریه تاکنون با حمایت جنگنده‌های روسیه بسیاری از شهرها و مناطق را از دست تروریست‌ها آزاد کرده است.


نظامیان و نیروهای دفاع وطنی سوریه  در یک ماه اخیر شهر "شیخ مسکین"  را به صورت جدی محاصره کرده بود و تروریست ها که شدیدا در تنگناه قرار داشتند در 4  مرحله شهر را تحویل ارتش و نظامیان سوری دادند .


آزاد سازی  "شیخ مسکین" در دو مرحله صورت گرفت که در مرحله اول 50 درصد شهر و در مرحله دوم 78 درصد و در مرحله سوم بیش از 90 درصد و در مرحله چهارم آنطور که مطرح شده تقریبا صد در صد شهر آزاد شده است (نقشه 48 ساعت اخیر نشان می‌دهد قریب به نود درصد شهر که در نقشه نقاط قرمز و زرد بوده پاکسازی شده). ذرز
ر        رذ    بلرز

 

 



" ارتش " سوریه بعد وارد کردن ضربات سنگین بر پیکره تروریست‌ها ، شروع به انجام عملیات علیه آن ها  کرد و در این عملیات‌ها نیز تعدادی از سرکرده‌های تروریست ها به هلاکت رسیدند و آن ها نیز به تدریج از شهر " شیخ مسکین " فرار و به سمت شهر " نوا " عقب‌نشینی کردند.


" ارتش " و " نیروهای دفاع وطنی " سوریه بعد از پیروزی‌های تدریجی بر تروریست‌ها؛ شروع به پیش‌روی در مناطق اشغال شده کردند و تروریست‌ها را ابتدا تا شهر " شیخ مسکین " و حومه آن عقب راندند و در حال حاضر نیز اقدامات اولیه را برای آزادسازی شهر " نوا " و مناطق اطراف آن در استان " درعا " که موقعیت استراتژیک دارد انجام دادند.



 ***شیخ مسکین کجاست؟

شهر "شیخ مسکین" یکی از شهرهای جنوب سوریه، و  بخشی از استان  "درعا"، واقع در شمال  این استان  است. مناطق  نزدیک این شهر  شامل "ایبتا"  و "دائل" به سمت جنوب،  "خیربت الغزاله" در  جنوب شرقی، "ازرع"  به شمال شرق، " ناوه " به شمال غربی و "شیخ سعد" به غرب است.


 اهمیت این شهر در قرار گرفتن آن در مسیر اتوبان   "دمشق – درعا"  و همچنین قرار گرفتن آن در نقطه اتصال بخش شرقی شمال  "درعا"  به بخش غربی آن است  که اهمیت راهبردی برای دشمنان سوریه یعنی اردن ، ترکیه  و اسرائیل  و ... دارد.


آزادسازی "شیخ مسکین" باعث می‌شود تا اولا  مواضع مقر لشکر 82  و پل 112 توسط ارتش سوریه مستحکم گردد ؛ ثانیا پاکسازی این شهر مسیر آزادسازی سایر مناطق  "ریف دمشق"  را فراهم خواهد کرد و ضمنا پایتخت در امان می‌ماند؛ ثالثا دست ارتش اسرائیل و موساد در کمک به شورشیان مسلح جبهه جنوبی کوتاه خواهد شد؛ ضمن آنکه "اتوبان دمشق –درعا" نیز در امان خواهد ماند.


اسرائیل حمایت جدی از شورشیان مسلح در "شیخ مسکین"  داشته و کمک های بسیاری را از طریق اردن به این تروریست ها رسانده؛ اما تاکنون آورده ای جز شکست نصیب مقامات "تل آویو" نشده و به نظر می‌رسد  در آینده خبرهای خوبی از استان  "درعا"  در راه است.



**پیشروی های لاذقیه؛ از استقرار نیروهای سوری در "ربیعه" و استحکام مواضع در اطراف این منطقه  تا تلاش  "آنکارا"  برای استقرار در  ریف شمالی "حلب"

شهرک "ربیعه"  که یک منطقه کوهستانی است و با مرز ترکیه 12 کیلومتر فاصله دارد، از چند سال پیش در دست افراد مسلح وابسته به  " اردوغان"  افتاده بود؛  اخیرا به دست نیروهای دولتی سوریه آزاد شده است.


پایگاه خبری روزنامه "الأخبار" لبنان به نقل از یک منبع میدانی ارتش  سوریه  در گزارشی به دستاور جدید ارتش در صحنه میدانی پرداخته و اهمیت آن را در نبردهای پیشروی ارتش سوریه با گروه‌های تروریستی و تکفیری بررسی کرده است.




بر اساس این گزارش،‌ همزمان با پیشروی ارتش در شهرک  "ربیعه"  عناصر تروریستی به ریف "ادلب"  و مرزهای ترکیه فرار کردند تا در موعد جدیدی با ارتش سوریه در سایر روستاهای  "لاذقیه"  و ریف "ادلب" درگیر شوند.


البته برخی منابع گزارش دادند که ارتش ترکیه تلاش می‌کند تا در "ریف شمالی حلب" (و حتی لاذقیه) به کمک تروریست های تکفیری بیاید و این اقدام در راستای جلوگیری از پیشروی‌های ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه و متحدینش یعنی محور مقاومت  و روسیه صورت می‌گیرد.  ذتداذد

 

 


حالا نیروهایی که از "ربیعه" و "سلمی" که طی چند روز گذشته ازاین دو منطقه فرار کردند به سمت ریف  "ادلب" گسیل شدند به دنبال فرصتی هستند تا  با ارتش سوریه بجنگند  که البته پیشروی های ارتش سوریه با پشتیبانی نیروی هوایی فدراسیون روسیه در "لاذقیه"  بسیار با سرعت بالایی نسبت به سایر استان‌ها صورت می‌گیرد و فرصت یافتن شورشیان مسلح بعید است. 


**طوفان فرمانده تایگر فورس در ریف  "حلب"


نیروهای "سرلشکر ستاد سهیل حسن" فرمانده تایگر فورس ارتش سوریه در اطراف فرودگاه "کویرس" در حال پاکسازی هرچه بیشتر اطراف تاسیسات نظامی "ریف شرقی حلب" هستند و در این پروسه اخیرا منطقه "القطر" ، "الحابات" ،  "عیشه"، "عربید" ، "کویرس شرقی" ، "تل شربع" و ...  را آزاد کرده اند و لحظه به لحظه به "حلب" نزدیکتر می‌شوند.   رزززززز

 

در مجموع ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه در 2 هفته اخیر در 2 جبهه شمال و جنوب فتوحات مهمی داشتند که از جمله آن‌ها می‌توان به پاکسازی شهرک "ربیعه" و سلسله جبال راهبردی در "لاذقیه" ، آزاد سازی چند منطقه در اطراف فرودگاه "کویرس"  در استان  "حلب"  و پاکسازی "شیخ مسکین"  در استان  "درعا"  اشاره کرد.

ارتش و "نیروهای دفاع وطنی " سوریه بعد از تثبیت مواضع خود در شهر " دمشق " و پاکسازی مناطق اطراف این شهر تروریست‌ها را وادار به عقب‌نشینی کردند و جبهه جنوبی اکنون نسبت به گذشته دارای وضعیت مناسبتری است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی